Off-road-ul, atât de Captiva[nt]

Posted on Mai 22, 2010

6


Sincer să fiu, parcă aş face un off-road pe bicicletă, aşa cum a fost la Prima Evadare.  Ah, mă scuzaţi, cică off-road-ul pe bicicletă se cheamă cross country. Mă rog, aţi prins voi ideea. Treaba e că nici măcar nu am bicicletă, dar asta nu înseamnă că nu îmi doresc.

Sunt un simplu posesor de Logan … evident, în parcare. Percepţia mea despre maşini e că sunt necesare la supermarket şi drum lung şi nicidecum în traficul citadin. Şi dacă vă întrebaţi de ce sunt aşa încătuşat în ideea asta, haideţi să vă dau câteva exemple; să le enumărăm, zic, în ordinea inversă desfăşurării lor: trafic, lipsa locurilor de parcare şi riscul de a ţi se ridica maşina, meseriaşi la tot pasul, ăia născuţi, crescuţi, morţi la volan, că deh!, mersul pe jos e periculos, alţi meseriaşi şi tractorişti.

La drum lung e altă treabă, iar dacă aş mai avea şi skill-urile necesare, nu m-ar deranja nici un off-road cu o maşină capabilă. O bună parte a şoferilor în nevoi de maşini ce trebuie să facă faţă unor condiţii vitrege de mediu, ca hârtoape şi noroaie cât cuprinde, teren stâncos şi aşa mai departe, şi-au pus mintea, ciocanul şi filmele SF la contribuţie şi şi-au adaptat tradiţionalele Dacii 13010 la condiţiile descrise mai devreme.

Premise …

În clipul de mai jos puteţi vedea o Dacie în două uşi, model adaptat dupa modelul pick-up, un adevărat mijloc de transport pentru văcarii autohtoni sau pentru ţăranii avuţi care-şi cară zilierii la tarla, la dat cu sapa.

S-a renunţat la cele două locuri din spate pentru a scurta şasiul şi a reduce din greutate, mizându-se, probabil, pe viteza mai mare prin hârtoape atunci când se fuge de lângă conducta cu motorină, la apariţia organelor de ordine. Cele două reflectoare de pe capotă sunt utile la orientarea pe timp de noapte sau, de ce nu, la orbirea huhurezilor ce dau iama în crescătoriile de şoareci de casă. 🙂

Următorul model este adaptat pentru drumurile frecventate de tractoare, cu ecartamentul de 1400 de mm şi gardă la sol de 350 mm, numai bun de încălecat hârtoape.

Puterea motorului a fost multiplicată de 5 ori, asta însemnând 270 CP cu care se pot aborda dealurile unde omul îşi are treburile. Din comentariile postate aflăm că partea din faţă e susţinută de o punte de tractor  iar cea din spate de o punte normală, tracţiunea se face prin 2 roţi cu transmisie pe lanţ, cu pinioane separate pe tambur.

Am lăsat pe final modelul de Dacie off-road, la propriu, nu de alta, dar jumătăţile de măsură strică 🙂 carosabilul. Cu câteva modificări, Dacia din clipul de mai jos ar putea fi transformată în semănătoare pe parcelele de mici dimensiuni.

Să Urmăreşti Vremea e atât de Captiva[nt]

În speranţa că am trezit interesul pentru aventură, o să recomand aici 3 oameni ce merită un off-road mai light aşa, dintr-o maşină din care pot Să Urmărească Vremea şi să simtă drumurile de munte dintr-un SUV Chevrolet Captiva pus la dispoziţie de către automarket.ro.

Nu contează ordinea, aşa că încep, aleatoriu, cu Roxana Radu pentru că vreau să îi testez bisexualitatea automobilistică. Ar renunţa ea la Dark Dude al ei pentru o Captiva, măcar şi pentru 2 zile? La câte voturi a adunat până acum eu cred că da. Plus de asta îi mai place şi muntele, numai că de data asta trebuie să îşi pună poalele în cap … poalele munţilor Făgăraş, bre, ca zonă de drive test.

Următorul pe listă ar fi Tache, Valentin Tache, liber profesionist de câteva luni, mânuitor dibace de volan şi aparat foto, pasionat până-n călcâie de motociclism şi auto. Ar avea ocazia să ăşi facă reclamă cu review-ul profesionist de după drive test. Ştiu că Mircea nu recunoaşte, dar el îi este guru în ale automobilismului. 🙂

Ultimul menţionat ar fi Costi, un tânar aspirant la meserii pe care le vezi în emisiuni gen Pimp My Ride sau Street Customs. De ce îl nominalizez pe el? Pentru că pur şi simplu are nevoie de inspiraţie …

Postul de faţă reprezintă biletul de participare la concursul Chevrolet Captiva pentru bloggeri organizat de Mircea pe Automarket.ro.

Anunțuri
Etichetat: , ,
Posted in: Uncategorized