Zestre pentru Europa: Satul romanesc

Posted on Decembrie 9, 2006

2


Uliţă *Maşină* de gătit şi cuptor exterior Cuptor de pâine + tavale

Sunt curios cum îşi va pune amprenta Europa asupra satului românesc. Şi aici mă refer la satele neînsemnate din punct de vedere turistic, economic etc. Mie unul îmi place să îmi amintesc de satul bunicilor mei aşa cum îl ştiam eu copil fiind … cu oamenii şi oboceiurile sale: beţivi, oameni muncitori, babe care ghicesc în bobi şi fac descântece, sărbătorile de iarnă şi de peste an cu fel de fel de tradiţii creştine şi păgâne, colbu’ din miezul verii […]
[…] Umblam toată ziua cu prietenii mei, jucam tot ce se putea: ţurca, castelu’, liţu’, faţa … seara ne adunam o droaie la poartă la poveşti. Bunicii mei aveau un nuc la poartă în care mă suiam ori de câte ori aveam ocazia, de obicei după ouă de guguştiuc -ă. Pe o creangă din nucul ală îmi facusem un leagăn în care m-am dat pâna s-a rupt (creanga). Sub nuc mai stăteam la un ţintar sau la cuţitaşu’. Tot sub nuc se făcea clacă când era vorba de înşirat tutun (sau împăpuşat cum se zice prin unele locuri). Satu’ ăla din inima Bărăganului ‘tăiat’ de o şoseaua, din care pleacă uliţe laterale, perpendicular, cu nimic spectaculos deschide de fiecare dată câteva pagini de amintiri!

Later edit: aici găsiţi câteva idei cu privire la conţinutul posturilor voastre pentru proiectul Zestre pentru Europa – Capsula Timpului.

Technorati tag:

[Tracker pentru i-Fata]

Posted in: Uncategorized