Cuvinte printre rafturi

Posted on Decembrie 19, 2005

8


Să revin la normal … după ce am terminat cu cadourile m-am oprit ceva mai mult timp printre cărţile de la librăria Sala Dalles! Şi de curiozitate am mai frunzărit şi eu fel de fel de cărţi de la Oameni şi şoareci a lui John Steinbeck, filosofie … şi până la Pendulul lui Foucault a lui Umberto Eco.

Două cărţi mi-au atras însă atenţia.
Organizaţia secretă Soarele Negru a lui Jan van Helsing şi Corporaţiile conduc lumea a lui David C. Korten.

Vă întrebaţi oare de ce?

Deşi prima carte e un roman de ficţiune despre cel de-al treilea Reich, iar cea de-a doua carte se bazează pe aspecte reale de pe piaţa economică şi socială, ambele au ca subiect controlul lumii într-un fel sau altul (că tot se începuse pe aici o discuţie asemănătoare).

Dacă totuşi prima carte e uşor de digerat [entităţi extraterestre care guvernează lumea, forţe oculte şi tot tacâmul – îmi aduc aminte că prin liceu ne tot povestea profa de istorie că NATO ar fi o organizaţie satanică şi că americanii ar păstra o a treia bombă atomică, care ar fi trebuit detonată în cel de-al doilea război mondial, într-o capsulă a timpului], nu la fel se întâmplă cu cea de-a doua, un manifest antiglobalizare care face trimitere la realităţile economice mondiale, invenţiile occidentale actuale, etc. şi încearcă să deschidă ochii în privinţa organismelor gen Banca Mondilă, Fondul Monetar Internaţional, etc. şi asupra intereselor acestora.

Cam atât pot să spun în momentul de faţă, mai multe după ce citesc cărţile (cândva în viitorul apropiat).

Etichetat:
Posted in: Uncategorized